KPN wilde het aantal Wi-Fi punten sterk uitbreiden (ook in het buitenland) en WiFi als USP inzetten in haar strategie. Tevens leidt dit tot gunstige off-load van mobiel verkeer.

  • Projectmanagement

  • Leveranciersselectie

  • Rechnische integratie

  • Draagvlakvorming

  • Stakeholdermanagement

De vraag

Help KPN RSD met het implementeren van een landelijk Wifi netwerk door gebruik te maken van de modems bij de klanten thuis.

De dienst

HamiltonTuring was betrokken bij het aansluiten van de Mobiele klantgroep op het lopende project KPN WiFi. Klanten mochten geen hinder ondervinden van de CRM data die voor de Mobiele klant op een andere plek werd opgeslagen dan voor de Vaste klant.  Na oplevering van de techniek was het zaak de dienst te introduceren zonder negatieve klantreacties. HamiltonTuring zorgde voor een zorgvuldige pilot campagne en de daaropvolgende landelijke uitrol. Tot slot werd de dienst geïntegreerd met KPN Hotspots.

De toekomst

Consumenten zullen in de aankomende jaren steeds meer data gaan verbruiken. Voorlopig lukt dit via de bestaande kanalen (3G/ 4G/ Wifi/ Cell broadcast etc). De verwachting is dat hiervoor steeds nieuwe en of hybride varianten zullen worden ontwikkeld.